Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

SengeSpinderiet ApS
CVR nr.: 3822 5294
Adresse: Nørregade 7
4100 Ringsted
Tlf.: +45 22 78 09 09

Email: info@sengespinderiet.dk

Handelsbetingelser

Når du som forbruger handler hos os, gælder købelovens regler for varekøb.
Der vil altid være to års reklamationsret, når du køber en vare hos SengeSpinderiet. Det betyder, du altid vil have din ret, til at klage over fejl eller mangler direkte til os. Klagen skal dog være skriftligt, via. mail.

Hvis du oplever, at varen har mangler eller fejl, har du ret til at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, hvis din reklamation er berettiget.
– Der ydes ikke reklamation ved skader og fejl, som er begået ved forkert betjening af produktet.

Hvis der reklameres indenfor 60 dage, efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid blive accepteret.
SengeSpinderiet vil dække dine rimelige omkostningerne i reklamationssituationer.

Varen sendes til:
Nørregade 7,
4100 Ringsted

Garanti samt betingelser

30 måneders garanti
Hos SengeSpinderiet går vi langt for vores kunder, og derfor stiller vi dig i bedre end ved den lovpligtige reklamationsret.

Hos os, tilbyder vi 30 måneders GARANTI på alle vores varer, med mindre andet er angivet. Ved udstillingsmodeller ydes der dog kun 24 måneders. På boligtekstiler såsom puder, ydes der dog kun 24 måneders reklamation.

Udover de 30 måneders garanti ydes der også en udvidet garanti på mange af vores produkter, såsom:

SS 7-zoner madrassen
Hos SengeSpinderiet, producerer vi madrasser i højeste kvalitet. Derfor har vi god grund til at forlænge garantiperioden for madraskernernes permanente elasticitet til i alt 5 år efter købsdatoen. Denne forlængede garantiperiode gælder kun, hvis madrassen er blevet brugt sammen med en passende sengebund, eller en model fra en anden producent, der i henseende til type og funktion kan sammenlignes hermed. For alle produkter og komponenter derudover gælder dansk lov bestemmelser.

Vi skal henvise til, at garantien ifølge dansk lov kan blive begrænset i tilfælde af uhensigtsmæssig brug, herunder behandling af madrasbetræk, lynlåse, vendegreb osv.

Hvis garantien påberåbes vil vi efter eget valg enten leverer en tilsvarende erstatningsvare eller reparerer den defekte varer. I den forbindelse forbeholder vi os ret til at foretage reparation eller efterlevering to gange. Garantisager er helt uden omkostninger for dig indenfor de første to år efter købsdatoen. I det 3. brugs år omfatter garantien 60% af købesummen, mens der i det 4. år er tale om 40% af den dokumenterede købesum, og i det sidste år 20% af købesummen.

Den forlængede garantiperiode hverken udskydes eller afbrydes af ydelser under garantien fra vores side, dvs. Garantiperioden udløber under alle omstændigheder først 5 år efter købsdatoen.

Garantien omfatter ikke mangler, der skyldes forkert brug, mangelfuld pleje eller naturlig slidtage. Vi hæfter heller ikke for følgeskader.

Stærkt tilsnavsede madrasser, hvor der af hygiejne hensyn ikke kan forlanges fortaget besigtigelse, er ligeledes udelukket fra at blive omfattet af den forlængede garantiperiode.

Kaagaard sengerammer
– 2 års garanti på alle sengerammer.

Kontinentalsenge
– 10 års garanti på vores bunde samt ben.
– 2 års garanti på fastheden af madras samt topmadras.

Vi skal henvise til, at garantien ifølge dansk lov kan blive begrænset i tilfælde af uhensigtsmæssig brug, herunder behandling af madrasbetræk, lynlåse, vendegreb osv.

Garantien omfatter ikke mangler, der skyldes forkert brug, mangelfuld pleje eller naturlig slidtage. Vi hæfter heller ikke for følgeskader.

Stærkt tilsnavsede madrasser, hvor der af hygiejne hensyn ikke kan forlanges fortaget besigtigelse, er ligeledes udelukket fra at blive omfattet af den forlængede garantiperiode.

Fusion+
– 20 års garanti på madrassen – 2 cm.
– 5 års garanti på 2-matic elevations motor.

Vi skal henvise til, at garantien ifølge dansk lov kan blive begrænset i tilfælde af uhensigtsmæssig brug, herunder behandling af madrasbetræk, lynlåse, vendegreb osv.

Garantien omfatter ikke mangler, der skyldes forkert brug, mangelfuld pleje eller naturlig slidtage. Vi hæfter heller ikke for følgeskader.

Stærkt tilsnavsede madrasser, hvor der af hygiejne hensyn ikke kan forlanges fortaget besigtigelse, er ligeledes udelukket fra at blive omfattet af den forlængede garantiperiode.

Generelle betingelser

På de ovennævnte produkter gælder garantien i form af fabriks- og/eller materialefejl. Fejlen vil blive behandlet i form af nærværende garantibetingelser. Hvis såfremt fejlen ikke kan udbedres, vil produktet blive byttet til et identisk produkt, eller et tilsvarende af samme værdi, i sammenspil med kunden.

Garantien SengeSpinderiet ApS tilbyder dækker ikke såfremt produktet er beskadiget eller er sket i form af uhensigtsmæssigt håndtering, eller forkert brug af produktet. Reklamationens afgørelse i form af reparation, udskiftning eller kompensation sker efter SengeSpinderiets egen skøn.

Ved eventuelle fejl eller mangel i købet, skal kunden henvende sig direkte til SengeSpinderiet senest 60 dage efter købet. Det er køberens egen pligt at angive og vise fejlen. Ved en fejl, kræves det at der fremvises et gyldigt købsbevis.

Madrasser og Topmadrasser

Madrasser samt topmadrasser kan efter 12 måneders benyttelse reduceres med op til 2 cm. I højden, afhængigt af kroppens tryk, i de forskellige punkter.
Dette vil være normalt i mange tilfælde, og vil ikke omfatte garantien. I en periode af 5 år kan det reduceres op til 4 cm., efter kroppens tryk.
Dermed kan en reklamation over madrassens eller topmadrassens reduktion af højden ikke omfatte garantien, hvis reduktionen er mindre end ovenstående målangivelser.

Afvigelser

SengeSpinderiet ApS benytter sig fuldt ud af natur materialer – meget af det er elastiske og bevægelige. Af denne årsag, kan ske, at længder og bredder på senge, madrasser og topmadrasser kan variere. Dette er op til ± 2 cm. på topmadrasser samt madrasser.

Vigtig information, når du køber ny seng/madras

Tilvænningsperiode

Af erfaring ved vi hos SengeSpinderiet, at en stor del af vores kunder, skal tilvænne sig den nye seng/madras. I startfasen vil det være normalt at opleve lidt ømhed, indtil man har fundet den perfekte soveposition.

At føle sig varmere end normalt, vil også være en tendens med den nye seng, da blodcirkulationen vil forbedres i form af det formindskede tryk. Dette vil også kræve en kortere tilvænningsperiode.

Hvordan behandler man madrassen?

Alle vores madrasser samt topmadrasser er fremstillet med naturprodukter og fleksibelt tekstil, som former sig efter kroppen. Ved brug af madrassen/sengen, vil man automatisk kunne se kroppens fordybninger, hvilket er normalt.

I tilfælde af kontinentalsenge samt vores meget populære 7-zoner madrasser, giver de en fantastisk støtte – og har nogle utrolig stabile multi-pocket fjedre, som er produceret af dobbelt hærdet stål. Dette sørger for en længere holdbarhed i form af fasthed.

I tilfælde af vores naturskum, elastisk skum samt skum/latex, skal man i form af maksimering af holdbarhed samt støtte, vende madrasserne regelmæssigt. Det vil netop imødegå uregelmæssigheder og forlænge madrassens levetid.

Alle vores topmadrasser er produceret af højeste kvalitet indenfor skum, latex samt kombinationen. Vi anbefaler de bliver vendt og skal luftes efter behov. Dog, må de ikke udsættes for varme eller direkte sollys.

Levering & Transport

– Vi leverer og monterer GRATIS ved køb over 10.000 kr.
Når du køber en vare fra SengeSpinderiet, og der er købt for over 10.000 kr., vil levering og montering altid være inkluderet.
Hos SengeSpinderiet har vi selvuddannede leveringsfolk som sørger for at leverer, monterer og evt. Afmonterer og tager den gamle seng med mod betaling. Vi leverer alle hverdage, og vi aftaler levering allerede et par dage før, så vi kan sikre, at I kan modtage produktet.

Hos SengeSpinderiet er vi landsdækkende – så vi kan leverer og monterer over hele landet.

Leveringstiden afhænger altid af produktet, og om der er tale om en skræddersyning. Dog vil det typisk blive aftalt med konsulenten/leveringsmanden, som vil tage kontakt til kunden, efter køb.
Ved køb under 10000 kr., vil der være pålagt et leveringsgebyr på 399 kr.

Leveringstiden for puder, dyner, enkelte madrasser, produkter i specialmål og andet, kan varierer, og kan tage op til 28 hverdage.

Betaling

Sikker betaling – uden gebyrer!
Alle priser fra SengeSpinderiet er i DKK og inkl. moms.

Hos SengeSpinderiet, kan du betale på forskellige måder. I vores webshop, modtager vi Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Du vil IKKE blive opkrævet nogle former for gebyrer, når du handler hos SengeSpinderiet.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vores betalingssystem, er et sikkert betalingssystem, som er krypteret med alle dine oplysninger med SSL.

Finansiering

Hvis du vælger at dele din betaling op i en rentefri ordning, som mange af vores øvrige kunder, så vil du blive opkrævet på månedsbasis, af vores samarbejdspartner, Santander.
Du kan læse mere om dem, og kontakte dem, hvis du har spørgsmål til dit lån, eller andre indfrielsesmuligheder.

Det koster IKKE ekstra, at indfri det skyldige beløb.

Du kan læse nærmere om vores samarbejdspartner her: www.santanderconsumer.dk – eller kontakte dem på: 7021 3131.
For at gennemføre lånet, kræver det underskrift med nem-id.

Gratis ombytning

Alle vores kunder har 30 dages ombytningsret på madrasser i målene 90×200 samt 140×200. Her yder vi en ekstra service, ved at vi både afhenter samt leverer ny madras. Vi VIL være sikre på, at du modtager din nye drømmeseng, derfor yder vi den ekstra service, at afhente og ombytte madrassen ganske GRATIS.

Ombytnings årsagen skal være klar og tydelig. Ombytningsretten kan eksempelvis bruges i tilfælde af at en madras er for hård/blød, eller hvis kunden vil have en helt anderledes type madras. Hvis tilfældet er, at kunden vælger en helt anden type af madras, kan der forekomme et gebyr på 999,-.
Gebyret kan også opstå hvis madrassen er beskadiget, plettet, ødelagt, eller forringet på andre måder.

NB. I tilfælde af specialmål samt speciel produceret varer, frafalder ombytningsretten.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@sengespinderiet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelsen af produktet/produkterne frafalder, i følgende situationer:
1. Skræddersyning. Hvis der er tale om en skræddersyning i form af størrelse, hårdhed, eller anden form for skræddersyning. I sådanne situationer kan der være op til 50% i afbestillingsgebyr. Gebyret er af produktets salgspris.

2. Specialbestilling til kunden. I sådan en situation kan der være afbestillingsgebyr på 25% af produktets salgspris.

3. Röewa rygmålingssystem. Når du efter en rygtest køber en seng/madras, vil fortrydelsen frafalde.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post.

Dette gælder for:
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 2999,95,-
Du kan også få os til at afhentet varerne for et afhentningsgebyr på 1999,95,-

Varens stand, når du sender den retur:
0.-14. dag:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

15.-30. dag:
Varen skal tilbageleveres i samme stand og mængde i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Nørregade 7,
4100 Ringsted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Da vi netop leverer varen selv, vil oplysningerne udelukkende blive hos SengeSpinderiet.

Personoplysningerne registreres hos SengeSpinderiet ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på SengeSpinderiet.dk er Reza Foroghi, medarbejder i virksomheden. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.
I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.
Du kan skrive til os på: info@sengespinderiet.dk

Klagevejledning

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du SengeSpinderiet. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.