Generelle oplysninger

SengeSpinderiet ApS

CVR nr.: 3822 5294

Sct. Bendtsgade 4,

4100 Ringsted

Tlf.: +45 2278 0909

Mail:info@sengespinderiet.dk

Handelsbetingelser

Du har altid to års reklamationsret, når du køber en vare hos SengeSpinderiet. Det betyder at du har altid din ret til klage over fejl eller mangler direkte til os.

Dette kan gøres via mail på: info@sengespinderiet.dk eller i en af vores butikker

Hvis du oplever at varen har mangler eller fejl, har du din fulde ret til at få produktet byttet eller repareret.

– Der ydes ikke reklamation ved skader og fejl, som er begået ved forkert betjening af produktet.

Du skal reklamere og reagerer hurtigt, når fejlen/manglen er opdaget. Hvis der reklameres indenfor 60 dage, efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid blive accepteret.

SengeSpinderiet vil dække dine rimelige omkostninger i reklamationssituationer. 

Vi leverer og monterer!

Hos SengeSpinderiet har vi selvuddannede leveringsfolk som sørger for at leverer, monterer og evt. Afmonterer og tager den gamle seng med. Vi leverer alle hverdage, og vi aftaler levering allerede et par dage før, så vi er sikre på, at I kan modtage sengen på den givne dato.

Hos SengeSpinderiet er vi landsdækkende – så vi kan leverer og monterer over hele landet.

Leveringstiden afhænger altid af produktet, og om der er tale om skræddersyning af produkt. Dog vil det typisk blive aftalt med konsulenten/leveringsmanden, som vil tage kontakt til kunden, efter køb.

Betaling – sikker betaling – uden gebyrer!

Alle beløb fra SengeSpinderiet er i DKK og inkl. moms.

Hos SengeSpinderiet, kan du betale på forskellige måder. På vores webshop, modtager vi Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Du vil IKKE blive opkrævet nogle former for gebyrer, når du køber hos SengeSpinderiet.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ombytning – gratis!

Alle vores kunder har 30 dages ombytningsret på madrasser i standard størrelse: 90×200 samt 140×200. Her yder vi en ekstra service, ved at vi både afhenter samt leverer ny madras. Vi VIL være sikre på, at du modtager din nye drømmeseng, derfor yder vi den ekstra service, at afhente og ombytte madrassen ganske GRATIS.

Ombytnings årsagen skal være klar og tydelig. Ombytningsretten kan eksempelvis bruges i tilfælde af at en madras kan være for hård/blød, eller hvis kunden vil have en helt anderledes type madras

Der kan KUN ombyttes én gang pr. bestilling.
I tilfælde af specialmål samt speciel produceret varer, frafalder ombytningsretten.

I overensstemmelse med Forbrugeraftaleloven om fortrydelsesret ved fjernsalg kan forbrugeren som hovedregel udnytte sin fortrydelsesret.

Omfatter fjernsalget imidlertid en vare, der er fremstillet i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer eller personlig præferencer, kan forbrugeren såvel som den erhvervsdrivende give afkald på fortrydelsesretten.

Når du accepterer denne aftale, godkender du således, at fortrydelsesretten ikke gør sig gældende ved køb af madrasser i specialmål, madrasser/senge som IKKE er standardmål og andre specialfremstillede produkter.

Specialfremstillede produkter omfatter færdige designforslag og valg af mål fra standardstørrelser. Gælder købet imidlertid andre produkter, gør de almindelige bestemmelser sig gældende, og forbrugeren har en fortrydelsesret på 14 dage, der gælder fra den dag, varen modtages.

Hvis der er tale om produkter som er specialt bestilt til kunden, vil der være et samlet gebyr på 5000 kr., som inkluderer administrationsgebyrer, afhentnings- og leveringsgebyrer.

Bemærk venligst, at varen skal være i uforandret stand. SengeSpinderiet ApS kan udregne en værdiforringelse, hvis produktet betragtes som værende brugt.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har leveret produktet til dig.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

30 dages ombytning – gratis!
Alle vores kunder har 30 dages ombytningsret på madrasser i målene 90×200 samt 140×200. Her yder vi en ekstra service, ved at vi både afhenter samt leverer ny madras.
Vi VIL være sikre på, at du modtager din nye drømmeseng, derfor yder vi den ekstra service, at afhente og ombytte madrassen ganske GRATIS.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Da vi netop leverer varen selv, vil oplysningerne udelukkende blive hos SengeSpinderiet.

Personoplysningerne registreres hos SengeSpinderiet ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på sengespinderiet.dk er Reza Foroghi, medarbejder i virksomheden. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@sengesegmentet.dk

Klageadgang 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via. mail på info@sengespinderiet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Skulle der forekomme fejl eller mangler ved varerne, ombytter vi straks uden beregning.